Näpsäkkäät näpit ovat syyskuun ja lokakuun tehneet käsitöitä " Operaatio Joulun lapsi " keräykseen. Keräyksen tavoitteena on saada 10 000 pakettia Moldovan ja Romanian köyhille lapsille joululahjaksi. Kenkälaatikon kokoinen lahjapaketti sisältää askartelutarvikkeita ja hygieniatuotteita, karkkipussin, lelun, trikoopaidan ja myssyn, sukat ja lapaset. Eilen lähti suuri kassillinen näpsäkkäitten neuleita Patmoksen toimistoon pakattavaksi. Matkaan lähti 51 pipoa, 22 lapaset ja 64 sukat ja näkymättöminä runsaasti hyviä ajatuksia ja siunauksia. Keräsimme myös pienen raha- avustuksen, jolla voidaan hankkia ostettavia tavaroita paketteihin.

Operaatio Joulun lapsi keräys jatkuu 9.11 asti, mihin mennessä valmiit paketit on toimitettava keräyspisteisiin. Joulun lapsi ystäväkirjeessä on koskettava tarina pojasta, joka piirsi erilaisen jouluseimikuvan.

Itäeurooppalaisessa lastenkodissa opettaja puhui Jeesuksen syntymisestä maailmaan. Lopuksi opettaja pyysi lapsia piirtämään seimen lapsen Jeesuksen.

Kun opettaja katseli lasten piirroksia, hän huomasi pienen pojan piirtäneen seimeen kaksi lasta. Opettaja ihmetteli tätä kovasti. Eihän seimessä voi olla kahta Jeesus-lasta.

Kun opettaja pyysi pojalta selitystä, poika antoi vastauksen, jota opettaja ei koskaan unohda:

"Toinen lapsi on Jeesus, mutta tuo tuo toinen olen minä", poika selitti. "Menin katsomaan Jeesusta Beetlehemiin. Jeesus kysyi minulta, missä sinun kotisi on? Kerroin, ettei minulla ole kotia. Isä ja äiti ovat kuolleet. Olen orpo", poika jatkoi.

Pojan kertoessa hänen silmiinsä nousivat kyyneleet. Pian pojan ilme taas kirkastui ja hän alkoi hymyillä:

"Jeesus sanoi, että seimessä on tilaa meille molemmille", poika kertoi. "Niinpä minä kiipesin seimeen Jeesuksen viereen. Enää minä en ole koditon. Asun siellä, missä Jeesus asuu. Aina."